Villkor

KÖP OCH LEVERANSVILLKOR

Priser

- Du måste vara minst 18 år för att beställa i vår webbshop. Är du yngre måste beställningen göras av målsman.

-Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, prisändringar, slutförsäljning och lagersaldofel. 

- Vi förbehåller oss rätten att på samtliga varor avsluta en order och betala tillbaka pengarna pga slutförsäljning eller prissvängningar. Vi förbehåller oss även rätten att avsluta en order vid felskrivning i informationen eller om fel pris är skrivet.

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 1-4 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Då vi behöver skicka produkterna ifrån leverantör kan fördröjning uppkomma i leveransen, detta gäller om samtliga produkter är fraktfria. 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med PostNord och DHL
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Observera att vissa ordrar kan vara uppdelad i flera försändelser och du kan komma att få ytterligare mail för eventuellt resterande varor.

 

Frakt

Frakt kostnaden är 39;-. Handlar du över 5000;- så ingår frakten. 

 

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper. Vi erbjuder 1 års garanti (om inget annat anges). Garantin täcker endast ursprungliga fel, dvs. produktionsfel och inte handhavandefel . Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. 

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se 

Produkter som inte kan skickas tillbaka efter att förpackningen brutits är: mat, smink, peruker, linser, strumpbyxor, hygienprodukter, växter samt batterier.  Ångerrätten gäller inte hygienvaror eller varor som av hälsoskäl har förseglats och förseglingen har brutits av konsumenten.

Ska du returnera produkten så måste du kontakta oss först, antingen via mejl eller telefon. Dina 14 dagars returrätt påbörjas först när du gjort detta. Du som kund står för returfrakten vid öppet köp och måste vid förfrågan kunna bevisa att du skickat produkten, så be alltid om ett kvitto från posten. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan i originalkartong samt ytteremballage, väl förpackad tillsammans med kvitto och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Multimo AB garanterar att aldrig lämna ut personuppgifter eller kontakt information till tredje part.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Vid en eventuell tvist mellan privatperson och Multimo kommer vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN:s) rekommendationer.

Vagn
Stäng
Bank
Konto
Stäng